och om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig

det var kallt på vägen hem. jag skakade av köld och cyklade fortare, fortare, för att komma in i värmen.
det var många ute. jag tyckte de tittade på mig och cyklade fortare. fortare fortare
hela vägen tänkte jag en bok
du vet inte hur många böcker jag tänker men aldrig skriver ned
du vet inte hur många slut jag har i huvudet men aldrig hittar någon början på
man glömmer fort.
jag cyklade fortare och fortare
när jag nästan var framme frös jag inte längre
men jag skakade ändå
och det var fortfarande blickar och jag cyklade fortare
jag tänkte i böcker
formade mina ord till meningar som skulle passa att läsas
och när jag kom hem slutade jag skaka
för hemma tänker jag inte i böcker.

men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback