ellinor, put your boots back on

jag tror aldrig jag har varit såhär laddad inför melodifestivalen. och aldrig så snygg.

you can't see, you can't see, but honey, I will look out for you
'cause if you die, then I shall die beside you

champis i vinglas, några överblivna chilinötter. dagens tidning ligger på bordet, sparad till mig. det är folk som lagar mat till mig och oss, det är bra, för annars hade det blivit nudlar om jag lagat själv.
man måste ha näring säger dom. det måste man tydligen. förklara varför. varför är näring viktigare än t.ex. den där känslan man få när solen kommer fram för första gången på våren,
eller när man får en kram av någon man verkligen tycker om, är inte det lika viktigt?
det är aldrig någon som pratar om det på tv. näring, kolhydrater, järn, fetter, det är sånt man måste påminnas om tydligen, man måste påminnas om att ta vitaminer och dricka vatten. men ingen säger åt en att den där tomheten kanske inte beror på för lite kalcium, utan kanske för att ingen håller om dig och säger att du är bra, även när du inte är där. varför pratar de inte om bristen på kärlek ibland, istället för bristen på näring?
-vad är ditt bästa skönhetstips?
-ååhh, det måste nog vara att jag dricker jättemycket vatten varje dag, tar vitaminpiller och gör yoga.
byts ut mot
-för att hålla sig vacker ska man inte bara knapra piller och kleta smink, man måste älska också. hat gör dig ful.

sluta, jag vill inte se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback