inner conversation

drömmaren: åhh..tänk om det vore sådär... drömbild
den andra: men sluta, du vet att det inte är bra för henne.
drömmaren: men det känns så skönt att tänka såhär, man bara flyger in bland drömmarna, låter dem fånga en och sen är man fast.
den andra: ja, just det, sen är man fast, fattar du inte att du sabbar skitmycket för henne när du säger såna saker som "tänk om" och " hur det skulle kunna vara"? det är dåligt för henne, sluta!
drömmaren: men du förstår inte, hon är fast och jag med henne. det går inte att komma ur...
den andra: jo, det gör det visst det, du vill bara inte.
drömmaren: nej, det kanske jag inte vill, drömmar är så härliga, men de kan väl inte skada någon?
den andra: JOO, henne!
drömmaren: men bara lite till?
den andra: nej, du får sluta nu. du förstör. jag tror du har förstört en till på grund av dina fantasier.
drömmaren: har jag? men det är ju så skönt, man behöver inte tänka på det som gör ont när man drömmer.
den andra: jag vet. men det är en billig flyktväg och det slutar alltid sådär. du kommer väl ihåg hur det gick förra gången?? minnesbild
drömmaren: ja...men hon ville ju inte då...
den andra: men det var ju för att DU hade fantiserat ihop massor som inte var sant!
drömmaren: menar du att det var mitt fel?
den andra: ja.
drömmaren: åh.
den andra: så förstör inte den här också, lova mig det?
drömmaren: okej, jag ska försöka. men det är inte lätt.
den andra: jag vet älskling, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback