hey

när jag vaknade imorse, kanske 25 minuter innan bussen gick, råkade jag titta ut genom fönstret.
hela gatan var täckt av snö, träden var vita och snöflingorna gigantiska.
på vägen till bussen tryckte jag in håret i luvan men det blev ändå blött. jag försökte ta kort på snön men flingorna kom inte med och min mobil blev blöt, när jag försökte torka av den upptäckte jag att vantarna också var våta och att jag egentligen bara gjorde det värre så jag la ner den i fickan igen.
bussen var några minuter sen, så jag hade gott om tid på mig att huttra på hållplatsen. brevid mig stod en jättesöt tant med ett paraply som skyddade henne från att bli lika blöt som jag.
"Fan" tänkte jag, "smart tant, så borde jag också ha gjort."  sen kom bussen och jag trängde mig på.
jag önskade jag hade haft kameran med mig så jag hade kunnat fånga lite snöflingor.
när jag sedan gick mot skolan tänkte jag att det var väl en blöt men ändå fin morgon men sen kom jag på;
"oj, men jag gillar ju inte snö."

skitväder.

Kommentarer
Postat av: jen

oh det var helt underbart imorse när jag också gick till bussen o snön gjorde mig vit. kameran hade nog också blivit blöt o inte kunnat avge några pics :( man får använda sitt fotografiska minne vid de fina stunderna, ingenting blir ändå lika fint på bild som i verkligheten :D
förutom ibland, då blir det såklart finare...tvetydligt.

2007-01-19 @ 17:30:03
Postat av: idaa

haha, varför gillar ingen snö? jag älskar snö:D det är det vackraste som finns på vintern, enjoy it liksom!

2007-01-21 @ 19:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback