Oh yeah.

vinden förföljer mig när jag letar efter spår av din hand
på min hud.
du sa en gång att mina ögon var de vackraste du sett, och att...
du sa en gång....
du sa en gång.
Och kanske är det just så att världen blir inte bättre av att man gråter och skriker                                                 och hoppas                                                                                                                                                                           att man en gång kanske kan få en glimt av en blick från dig.
-Åh, nej,  vi glömde köpa morötterna sa du förbluffat, förbannade mitt dåliga minne och gick hem igen.




jag vände mig om och fick syn på din snopna min vid ostdisken.
du hade din gula jacka och såg nästan ut som att du hörde hemma där, brvid cheddarn.
-min ängel, tänkte jag  och fruktade en konfrontation när vi båda närmade oss fruktisken
-vilka fina päron de har här, sa du, som att vi aldrig mötts förut
men så kom jag på; det har vi ju inte, nickade instämmande och gick vidare mot kassorna.
-du, mina drömmars ängel, suckade jag, gav dig en sista blick och betalade för salamin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback